vrijdag 22 april 2011

Nieuwe (oude) tafel.

Het zal nog even duren maar dit gaat onze nieuwe tuintafel worden. De bedoeling is om 'm helemaal glad te schuren en dan grijzig te beitsen, zodat ie een beetje oud/vergrijsd uiterlijk krijgt. Ik ben begonnen met het laatje. Ik heb nog even te gaan. Eerst maar 's nieuw schuurpapier kopen.

Na een hele dag hard doorgewerkt te hebben, ziet het er nu zo uit:

Het lijkt al heel wat, maar het tafelblad heeft nog een onderkant en zijkanten met richeltjes, dus ik ben morgen nog wel een dagje aan het schuren. Hopelijk kan ik dan zondag met beitsen beginnen. Ik denk nu dat ik het niet-dekkend wit beits. Daar ben ik ook nog wel een weekje zoet mee. Ik ga uit van 2 lagen beits en 1 laag (boot)lak.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leren we alweer een andere kant van je kennen.

Mirjam zei

Wat goed van je!!! Ik heb hier een salontafel die ik misschien ook wil gaan schuren, alleen zie er zo tegen op....

yvon zei

Dat is een hele klus dat schuren. Maar je hebt wel eer van je werk.