dinsdag 11 februari 2014

Van alles wat, maar vooral haken!

Inmiddels heb ik van de Mysterie Celtic Solstice het middenstuk helemaal in elkaar genaaid.

Omdat een mysterie zo leuk is, doe ik dus mee met de Crochet A Long van Tertia en Jolanda.
Het is een bestaand Engels patroon en ik wilde graag alle steken uitproberen. Ik heb 2x 24 steken gehaakt en dat ziet er zo uit:

Sommige steken vond ik niet mooi en niet alle restantjes garen zijn even geschikt. Ik ben nu bezig met een eigen versie. Zover ben ik nu:

De deken wordt ongeveer 120 cm breed.

Ik wilde iets simpels tussendoor doen, dus heb ik van andere restanten een babydekentje gemaakt:
Is lekker warm over de benen!
Deze is af, dus nog een simpele deken opgezet:
Deze zal 130x170 cm groot worden. Erg leuk om te doen! Helemaal met de fijne haaknaalden van Clover Amour. Geweldig zijn ze.

Het patroon van deze deken kan je hier vinden:
In het Engels (die heb ik gebruikt): http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html
In het Nederlands: http://charami.com/vertaalde-patronen/#ander
Veel plezier ermee!

Ondertussen ook nog met sokken bezig. Een paar gemaakt voor m'n tante, eentje voor Jan en van de restjes maak ik heel kleine sokjes voor prematuur geboren baby's.


PS: Ik heb zo hier en daar een aantal linken toegevoegd. Ik kan niet reageren via noreply-comment@blogger.com. Als er vragen zijn, kan je me ook mailen!

6 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wouw dat word schitterend en ja sommige steken zijn zozo, maar jij maakt er echt iets speciaals van

Ik vind die golf deken schitterende is dat een patroon!heb je dat voor me!!

Heb namelijk garen gekocht voor die deken, maar vind het niet mooi worden ,en nu ben ik opzoek naar iets en dat is daar perfect voor!! hoop dat je me kan helpen

Sokken heerlijk warm

Fijne dag groetjes Joke

Annie Kingma zei

Mooi hoor je haak werk, ik haak nu ook van restjes de golf deken, kijk maar op mijn blog
Groetnis Annie

Ingrid zei

Johanna, ik kan je niet mailen. Ik heb daarom het bericht aangepast. Wit met zo her en der een fel kleurtje is ook erg mooi!
Succes!
Groetjes Ingrid.

Betty zei

Hijg hijg hijg, wat ben je toch een Turbo Lady!
Allemaal leuk en vast ook lekker warm!
Doeiiii

miekequilt zei

Heerlijk hè, dat haken?! En wat knap dat je sokken kunt breien.

Anoniem zei

Howdү are using Ԝordρress for yopur site platform?
I'mnew to the Ƅlog world but I'm trying to get started aand set up my own. Do you neеd any coding knowledge to make yokur
own blog? Any help would be really appreciated!


Loоk at my sitе :: red hot chili peppers