woensdag 2 februari 2011

Mijn Amish en een rare uitdaging.

Vanmiddag van het laatste stukje daglicht gebruik gemaakt en het laatste stukje van het groen gequilt. Bruin en groen is nu helemaal klaar. Het zwart moet nu opgetekend worden en kan dan gequilt worden. Ik zou 'm nu ook eerst kunnen gaan biezen....

Soms kom je op het wereldwijde web van blogs zulke maffe uitdagingen tegen. Natuurlijk doe je daar dan niet aan mee, maar toch blijft het door je hoofd spoken. Tja, wat doe je dan? Ik verzamel dus vanaf nu de afvaldraadjes van m'n handwerken in een glazen fles. Ik beperk het tot het handwerk. Bij de machine zou ik teveel glazen flessen moeten neerzetten. Dit zijn de afvaldraadjes tot nu toe.
Benieuwd tot hoever ie gevuld is aan het eind van het jaar.

PS: Foto van de Amish is nu wel zichtbaar hopelijk. Als eerste las ik bij Joysze van Random Ramblings over de TUSAL. Totally-Useless-Stitch-A-Long. Hier komt ie oorspronkelijk vandaan: Daffycat.

4 opmerkingen:

Zonnebloemetje zei

is een leuke uitdaging he. Ik zag hem ook ergens op een blog. Geen idee meer bij wie, maar het ziet er leuk uit.
Er is zelfs een uitdaging dat je voor elk draadje die je in het potje stopt, ook 5 cent in een spaarpotje stopt.

Anoniem zei

Wat een uitdaging, ik heb hem zelf nog niet gezien. Hmmm even over nadenken of ik mee zal doen. Heb je enige idee waar ik het een en ander kan lezen over deze challenge. De foto van je amish kan ik helaas niet zien.

Ingrid zei

Als het goed is, is de foto nu wel te zien. Webshots werkte niet helemaal mee volgens mij.
Als eerste las ik hier: http://joysze.blogspot.com/search?updated-max=2011-01-20T11%3A47%3A00-05%3A00 over de TUSAL. Totally Useless Stitch A Long. Hier komt ie oorspronkelijk vandaan: http://itsdaffycat.blogspot.com/2010/12/totally-useless-stitch-long.html
Groetjes Ingrid.

christina zei

En wat wil je dan met die draadjes doen Ingrid? Ik heb juist zo'n bakje bij de machhine staan, waar ik alle mooie afvaldraadjes in bewaar. Met 2 stukjes soluvlies en een borduurring kom je al heel ver. Je tekent een mooi patroontje op het soluvlies legt de draadjes (en eventueel stofafval) erop. Dan daaroverheen het 2e stukje soluvlies. En naaien maar. Zorg er wel voor dat alle draadjes elkaar overlappen anders valt het na het oplossen uitelkaar.